Naujienos

Kai atlyginimų lubos pasiektos, belieka pasitelkti naudas

2021 10 17

Kadangi šiuo metu rinkoje vyksta darbuotojų sujudimas – jau kurį laiką įsigalėjęs masinio išėjimo iš darbo (angl. The Great Resignation) reiškinys, – lieka imtis įvairiausių priemonių. Vienas iš sprendimų, kai nebėra galimybių kelti atlyginimų ar norima išsiskirti iš kitų rinkos dalyvių, gali būti įvairiausios naudos.

Netikėtų variantų galima išvysti užsienio organizacijose. Pavyzdžiui, japonų įmonių grupė „Ferry Corporation“ siūlo 35 Eur stipendiją per mėnesį, siekdami paskatinti darbuotojus į biurą kartu pasiimti savo kates, kurios prisideda prie streso mažinimo. „Google“ turi naminių gyvūnėlių darželį, o „PetSmart“ ir „Zynga“ siūlo nuolaidų veterinariniams produktams ir sveikatos draudimą katėms bei šunims.

Amerikiečių kompanija „Zillow“ jauniems tėvams suteikia piniginę naudą – net 4.000 USD vadinamųjų „baby cash“. 

„Dropbox“ vieną kartą per savaitę organizuoja viskio penktadienį (angl. whiskey Friday). „Apple“ dar labiau „pakelia kartelę“ su alaus naktimis, kuriose dalyvauja netgi įžymybės.   

Automobilių gamintojas „J.M. Family Enterprises“ savaitgaliais savo geriausiems darbuotojams suteikia prieigą prie jachtų parko.

Tiesa, kaip pastebi Akvilė Kazlienė, UAB „CVO Recruitment“ ir UAB „Simplika“ vadovė, iš šių ir panašių pavyzdžių galima matyti, kad visas tokio tipo ir dar gana neįprastas naudas darbuotojams siūlo informacinių technologijų ar inovacijų įmonės.

Jos nuomone, naudos iš tiesų gali padėti darbuotoją išlaikyti ilgiau – taip organizacija parodo, kad darbuotojai jai rūpi.

„Galvodami apie naują darbą, daugelis darbuotojų įvertina ne tik būsimą gaunamą darbo užmokestį, bet ir kokio naudų paketo toje įmonėje jis gali tikėtis. Dažnas lūkestis – gauti ne prastesnį naudų paketą, nei turėjo iki šiol. Tad faktas, kad įmonės, kurios suteikia savo darbuotojams tinkamą naudų paketą, gali tikėtis darbuotoją išlaikyti ilgiau“, – mano A. Kazlienė.

Užsienio kapitalo įmonių įtaka

Naudos yra aktualios dėl to, kad įmonės negali nuolatos ir be perstojo didinti darbo užmokesčio: „Rinkoje matomos gerosios praktikos iš užsienio kapitalo įmonių, kurios atsinešė šias praktikas ir pritaikė jas Lietuvoje kuriamame versle.“

Ekspertė teigia, kad pats populiariausias naudų paketas iki šiol – sveikatos draudimas, taip pat darbuotojams apmokamas sporto klubas.

Anot pašnekovės, tokios ir panašios naudos skatina darbuotojus labiau rūpintis savo sveikata ir emocine gerove, o tai daro tiesioginę įtaką ir darbuotojo rezultatams.

„Jau keletą metų vyrauja tendencija suteikti darbuotojams personalizuotas naudas. Įmonėse dirba labai įvairūs ir skirtingi žmonės, todėl nenuostabu, kad kiekvieno jų poreikiai labai skiriasi. Organizacijos, siekdamos patenkinti ir motyvuoti savo darbuotojus, siekia suformuoti naudų paketą taip, kad šis būtų tinkamas kiekvienam individualiai“, – dalijasi UAB „CVO Recruitment“ ir UAB „Simplika“ vadovė.

Padėti pasirinkti personalizuotas naudas siūlo ir vis daugiau programėlių. Pavyzdžiui, apie tokią lietuvių sukurtą programėlę MELP „Verslo žinios“ rašė ČIA.

Naudų personalizacija paliekama „rytojui“

Irma Bučinskaitė, personalizuotų papildomų naudų darbuotojams valdymo platformos UAB Benme vadovė, pastebi, kad pagrindiniai iššūkiai, su kuriais šiuo metu susiduria įmonės, – įtampa darbo rinkoje bei resursų trūkumas.

Pasak jos, šiuo metu darbdaviai sprendžia kelias su darbuotojais susijusias problemas vienu metu: tai ir darbo organizavimo pokytis iš tradicinės darbo biure koncepcijos į dar ne visiems pažįstamą ir klausimų keliantį hibridinio ar nuotolinio darbo modelį; poreikis personalo procesų skaitmenizacijai; didžiulė darbuotojų, tarp jų ir HR profesionalų, migracija bei iš to kylantis nuolatinis poreikis „medžioti“ naujus talentus ir taip itin konkurencingoje darbo rinkoje.

Tad, I. Bučinskaitės teigimu, nenuostabu, kad personalizacija, kad ir kiek apie ją kalbama, prioritetų sąraše dažnai paliekama „rytojui“, nors tai galėtų vykti žymiai greičiau pasitelkus skaitmeninius sprendimus.

Autorius: CVO Recruitment & Simplika I Verslo žinios