Naujienos

Tvarios partnerystės paieškose: kaip kurti ilgalaikį bendradarbiavimą?

2023 06 30

Kai dvi šalys, orientuotos į bendrą tikslą efektyviai bendradarbiauja, siūlo ir ieško kuriančių sprendimų, išlieka lankstūs rezultato siekime – partnerystės sąvoka įgauna svarbų ir reikšmingą vaidmenį tvarių verslo santykių kūrime. Remiantis savo įvairiapuse personalo projektų atrankų patirtimi, galiu patvirtinti, kad sėkminga ir tvari partnerystė tarp Kliento ir atrankų specialisto prasideda nuo aiškių lūkesčių vieni kitiems suformavimo ir tikslaus poreikio įvardinimo.

Prieš pradedant bendradarbiauti su atrankų partneriu, Klientui rekomenduojame pirmiausia išsigryninti personalo poreikį organizacijos viduje. Turint aiškų poreikį – Klientui tampa ne tik paprasčiau planuoti komandos plėtrą, bet ir užtikrinti sklandų poreikio perdavimą atrankų specialistui. Kai yra žinomi detalūs Kliento reikalavimai nuo reikiamų kompetencijų iki minkštųjų įgūdžių, atrankų partneris supratęs poreikį, gilinasi į įmonės procesus bei kultūrą ir pagal išreikštą lūkestį, pasitelkdamas skirtingus atrankos įgyvendinimo būdus bei įrankius pradeda ilgalaikio ir sėkmingo naujo komandos nario paiešką.

Viena iš svarbiausių pridėtinių verčių, kurią Klientas gauna bendradarbiaujant su atrankų partneriu – nuolatinės įžvalgos ir edukacija darbo rinkos klausimais. Vyraujant ypač dinamiškai kandidatų rinkai, Klientas yra supažindinimas su esama darbo rinka. Nuosekli ir nuolat palaikoma komunikacija kandidatų pritraukimo bei atrankos metu – suteikia Klientui galimybę žinoti rinkos reakciją į siūlomą darbo poziciją. Mes, kaip personalo atrankos partneriai, kas savaitę informuojame Klientą apie einamosios atrankos procesus, rezultatus, konsultuojame personalo klausimais ir ne tik, kas padeda susidaryti platų ir įvairiapusį požiūrį talentų rinkos klausimais.

Kad būtų sėkminga partnerystė, įdėti pastangų reikia ne tik pritraukiant kandidatus, bet ir juos lydint per visus atrankos procesus. Finaliniame kandidatų kalbinime organizacijos viduje – ypač svarbus tampa operatyvus reagavimas ir organizacijos atstovų įsitraukimas. Ne mažiau svarbus yra ir grįžtamasis ryšys iš organizacijos samdančiųjų atstovų po pokalbių su kandidatais. Tai padeda patiems atstovams susidėlioti visus taškus ant „i“, o atrankų partneriui ši informacija padeda suformuoti galutinį lūkesčio ir paslaugos rezultato atitikmenį. 

Grįžtamasis ryšys apie kalbintus kandidatus yra vertingas išoriniam personalo specialistui suteikiant kandidatui personalizuotą neigiamą atsakymą, o ir iš organizacijos kartu išeinanti atitinkama žinutė prisideda prie puoselėjamo darbdavio įvaizdžio. Juk su personalo atrankos paslauga kartu galima susipažinti su kandidatų rinka bei ,,pasimatuoti“ darbdavio įvaizdį ir išgirsti, kokie yra išorės atsiliepimai apie organizaciją kaip apie potencialų darbdavį.

Ne visada atrankos greitai ir be trukdžių užsidaro, ne visada pakanka šalių komunikacijos pradedant atranką ar atsisveikinant įdarbinus darbuotoją. Iš praktikos, galiu teigti, kad greičiau užsidaro tos personalo atrankos, kuriose personalo atrankų partnerio ir kliento bendravimas grįstas atvirumu bei noru girdėti. Suprantama, kad partnerystei sukurti reikia laiko ir „kalbančių“ rezultatų, tačiau sėkmingai bendradarbiavimo patirčiai ir sėkmingam rezultatui reikalingas PARTNERYSTĖS suvokimas iš abiejų pusių. Būkime partneriais, kurie pasitiki vieni kitais ir kurie turi bendrą tikslą – stiprios ir tvarios komandos kūrimą.

„Simplika“ personalo projektų vadovė

Simona Kaušaitė